Sjuka värld.

Häromdagen när jag var på väg hem från affären, kom en ung kille fram till mig.
Han frågade, på engelska, vart polishuset låg.
Jag försökte förklara (blir alltid nervös av att prata engelska), men han förstod inte riktigt.
Han berättade att han hade blivit slagen av fyra killar.
Han hade rödblåa märken lite överallt på kroppen och en spricka i armen.
Jag frågade om han kände killarna, men han hade ingen aning om vilka de var.
Han tog fram ett papper från sin ficka, en asylansökan, han berättade att han hade
flytt hit från Syrien bara sju dagar tidigare.
Jag frågade om han visste varför de fyra killarna misshandlade honom,
han sa att de sa åt honom att åka tillbaka till sitt land.
Denna 17-åriga pojke har alltså flytt kriget med sin familj,
kämpat sig hit och troligtvis förväntat sig trygghet och ett bättre liv.
Så bara en vecka senare blir han misshandlad, BARA för att han kommer från ett annat land?!

Hur kan människor vara så onda, så hatiska??
Jag förstår inte!
 


Kommentarer
Madde

Men whaaat!? Så otroligt sjukt och sorgligt och aaaah alltså fyyyy

Svar: Jaaa eller hur!! Så himla sjukt, hur kan man göra så mot någon, förstår inte??
Rebecca Wagnberg

2015-09-05 @ 00:09:40
URL: http://hippiestick.blogspot.com
lisa

usch vad hemskt :(

Svar: Ja verkligen! :(
Rebecca Wagnberg

2015-09-06 @ 20:42:37
URL: http://popflickan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0